toateBlogurile.ro

marți, 24 noiembrie 2009

Sanatate la pachet

Cat de mult imi place sa incep ziua cu zambetul pe buze si cu energie in dotare!
Dar pentru asta am un ritual care nu da gres niciodata: inainte sa mananc orice de dimineata, beau doua pahare cu apa plata. Simt ca tot organismul mi se trezeste.
Apoi, desigur, sorb o cafea cu o lingurita de zahar in ea. Nu prea tin eu cont de micul dejun traditional format din cereale integrale si lapte sau iaurt, dar sunt si zile in care un pahar mic de iaurt cu putine grasimi si o banana fac minuni pentru psihic si imi dau energie. De ce? Exista o explicatie! Stiintifica chiar! Potasiul continut de banane ne binedispune.

Nu am de gand sa fac online un jurnal culinar, desi studiile arata ca e cea mai buna metoda de a contoriza caloriile consumate in fiecare zi. Pranzul pentru mine trebuie sa fie ori o ciorba ori ceva proteine - adica putina carne de pui, de preferinta, si eventual o salata care sa contina - musai - si niste branza sarata de vaca.

Seara merge perfect un mar sau cateva felii de ananas proaspat de la supermarket. Ii iubesc gustul! Daca am la indemana il asezonez cu cateva migdale neprajite si nesarate. Si mi-am facut o cina delicioasa si sanatoasa.

Desigur, excesele ma ispitesc si pe mine uneori, dar faptul ca stiu ca dupa o masa copioasa si bogata in grasimi stomacul si intregul sistem digestiv imi dau semne ca nu le e bine, ma face sa-mi masor bine cantitatile.

Una peste alta, am invatat de-a lungul timpului ca noi suntem cei mai buni nutritionisti pentru noi insine. Pentru ca numai noi stim cu exactitate cat de mult bine sau rau ne fac anumite alimente. Trebuie doar sa ne ascultam propriul organism, sa mancam rational si, desigur, sa bem cei doi litri de apa zilnic :) si daca se poate sa mergem mai mult pe jos, in loc sa alergam cu disperare dupa masinile RATB :)

Un comentariu:

  1. Buna!!!
    Eu mananc in fiecare seara o salata (din care nu lipseste un ingredient important - otetul :D) si fructe. Incerc sa nu fac excese pentru a putea strecura si un mini-antrenament. Momentan ma concentrez asupra bratelor, motiv pentru care mi-am luat 2 gantere mov, care "ma cheama" parca sa exersez :).
    Cred ca este foarte important sa adoptam un stil de viata sanatos si echilibrat!!!
    Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere